Editorial Trifaldi
Fecha de edición noviembre 2013 · Edición nº 1
Idioma español
EAN 9788493852092
166 páginas
Libro
encuadernado en tapa blanda
Se incluyen en esta edición tres trabajos de Marcel Proust, compuestos en diferentes ocasiones y con distintos objetivos, así como una selección de su correspondencia con la señora Straus.
Sobre la lectura es el Prefacio que puso a la traducción de la obra de John Ruskin, Sésamo y lirios, (Sobre los Tesoros de los resyes y los jardines de las reinas). Esta larga introducción es una memorable reflexión sobre lo que la lectura suspuso para Proust en la niñez, y el valor que le otorga en la edad madura.
Marcel Proust (París, 1871-1922) és una figura cabdal de la literatura del segle xx. Va dur la vida mundana típica de qualsevol jove de família rica a París, però també es va comprometre amb la justícia fent costat als dreyfusistes i, amb lx{0026} x02019;art, publicant diversos escrits literaris al diari Le Figaro, iniciant la redacció de la novel-la Jean Santeuil o bé traduint Ruskin. Quan tenia 34 anys, va morir la seva mare, amb qui estava tan unit, i, aleshores, sumit en la tristesa i una salut precària, va començar una vida reclosa que ja no abandonaria mai més. Quatre anys més tard, després de moltes lectures i de recopilar abundants materials, va emprendre la redacció del que seria la seva obra magna, A la recerca del temps perdut, que al principi va ser rebuda amb certa fredor i després amb entusiasme, i de la qual només va poder veure publicats els tres primers volums dels set que la componen.
|