Editorial Dalkey Archive
Fecha de edición agosto 2010
Idioma inglés
EAN 9781564785800
240 páginas
Libro
encuadernado en tapa blanda
Manuel Puig's masterful and ironic "detective novel" concerns the abduction of a woman, an impending murder, and the dim memories of a thousand old glamour queens Garbo, Dietrich, Veronica Lake, Rita Hayworth all combining to make a powerful portrait of two decidedly unglamorous lives: Gladys Hebe D'Onofrio, a lonely 35-year-old sculptor, tormented by her fantasies and perpetually in search of the ideal lover; and Leo Druscovich, an outwardly confident and successful art critic, deeply troubled by a terrible guilt that surfaces in his repeated sexual failures. Taking on, exchanging, and growing into the roles of victim and criminal, their lives presented through a variety of different kinds of "evidence" lists, scribbled notes, transcripts, one-sided interrogations these two lost souls gradually find themselves entirely dependent on one another . . . and heading towards precisely the sort of violent ending a detective novel demands.
En 1951 inició estudios en la Universidad de la capital argentina. Pasó luego a Roma, donde una beca le permitió seguir cursos de dirección en el Centro Sperimentale di Cinematografia. Trabajó posteriormente como ayudante de dirección en diversos filmes. Publicó novelas traducidas a varios idiomas: La traición de Rita Hayworth (1968; Seix Barral, 1971; 1976, edición definitiva), Boquitas pintadas (1969; Seix Barral, 1972), The Buenos Aires Affair (1973; Seix Barral, 1977), El beso de la mujer araña (Seix Barral, 1976), Maldición eterna a quien lea estas páginas (Seix Barral, 1980), Sangre de amor correspondido (Seix Barral, 1982) y Cae la noche tropical (Seix Barral, 1988). Reunió en un volumen dos piezas teatrales: Bajo un manto de estrellas y la adaptación escénica de El beso de la mujer araña (Seix Barral, 1983) y en otro dos de sus guiones cinematográficos: La cara del villano y Recuerdo de Tijuana (Seix Barral, 1985).
|