The Birth of Tragedy

Out of the Spirit of Music

The Birth of Tragedy

Nietzsche, Friedrich

Editorial Penguin UK
Fecha de edición mayo 1993

Idioma inglés
Traducción de Whiteside, Shaun

EAN 9780140433395
160 páginas
Libro encuadernado en tapa blanda


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P.V.P.  13,25 €

Sin ejemplares (se puede encargar)

Resumen del libro

'Let us turn our eyes to the highest spheres of the world that flows around us

A compelling argument for the necessity for art in life, Nietzsches first book is fuelled by his enthusiasms for Greek tragedy, for the philosophy of Schopenhauer and for the music of Wagner, to whom this work was dedicated. Nietzsche outlined a distinction between its two central forces: the Apolline, representing beauty and order, and the Dionysiac, a primal or ecstatic reaction to the sublime. He believed the combination of these states produced the highest forms of music and tragic drama, which not only reveal the truth about suffering in life, but also provide a consolation for it. Impassioned and exhilarating in its conviction, The Birth of Tragedy has become a key text in European culture and in literary criticism.

Shaun Whitesides translation is accompanied by an introduction by Michael Tanner, which illuminates Nietzsches central arguments. This edition also includes suggestions for further reading and notes.

Biografía del autor

Más conocido como filósofo, Friedrich Nietzsche (1844-1900) escribió una cantidad notable de poemas. Algunos de ellos fueron publicados en vida del autor, como los Idilios de Mesina (1882), aquellos insertos en La gaya ciencia (1882) y Así habló Zaratustra (1883) y los magistrales Ditirambos de Dioniso (1891). Otros muchos solo vieron la luz después de su muerte. Su poesía, enérgica, audaz y delicada, completa y acompaña su pensamiento filosófico: a través de ella no solo transitamos por algunas de las principales ideas de Nietzsche x{0026}#x02013;la voluntad de poder, el amor fati, el superhombrex{0026}#x02013; sino también algunos de los paisajes que enmarcaron el nacimiento de tales conceptos, desde las brumas germánicas a los estremecedores atardeceres sorrentinos.




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