Editorial Vintage USA
Fecha de edición abril 2014 · Edición nº 1
Idioma inglés
EAN 9780307950482
Libro
encuadernado en tapa blanda
The figure of Hamlet haunts our culture like the Ghost haunts him. Arguably, no literary work, not even the Bible, is more familiar to us than Shakespeare's Hamlet. Everyone knows at least six words from the play; often people know many more. Yet the play Shakespeare's longest is more than passing strange and becomes deeply unfamiliar when considered closely. Reading Hamlet alongside other writers, philosophers, and psychoanalysts Carl Schmitt, Walter Benjamin, Freud, Lacan, Nietzsche, Melville, and Joyce Simon Critchley and Jamieson Webster consider the political context and stakes of Shakespeare's play, its relation to religion, the movement of desire, and the incapacity to love.
Titular de la cátedra de Filosofía Hans Jonas en la New School for Social Research de Nueva York, enseña filosofía en la Universidad de Tilburg (Países Bajos) y es colaborador habitual de The New York Times. Tras sus primeros trabajos dedicados al horizonte ético-político de la deconstrucción, ha explorado las diversas caras de la muerte y el humor, para finalmente preguntarse por la actualidad de la tragedia en el mundo moderno. Prueba de esto último es Tragedia y Modernidad (2014), publicado en esta misma Editorial. Entre sus libros traducidos al castellano cabe mencionar también Muy poco casi nada (2007), El libro de los filósofos muertos (2008), La demanda infinita (2010), Sobre el humor (2010) y Apuntes sobre el suicidio (2016).
|