The Dark Interval

The Dark Interval

Rilke, Rainer Maria

Editorial Bloomsbury Publishing PLC
Fecha de edición septiembre 2018 · Edición nº 1

Idioma inglés

EAN 9781526602985
128 páginas
Libro encuadernado en tapa dura
Dimensiones 116 mm x 184 mm


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P.V.P.  19,45 €

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Resumen del libro

From one of the most famous poets in history comes a new selection of writings to bereaved friends and acquaintances, providing comfort in a time of grief and words to soothe the soul. 'A treasure. The solace Rilke offers is uncommon, uplifting and necessary' OBSERVERThroughout his life, the poet Rainer Maria Rilke addressed letters to individuals who were close to him, who had contacted him after reading his works, or who he had met briefly - anyone with whom he felt an inner connection.

Within his vast correspondence, there are about two dozen letters of condolence. In these direct, personal and practical letters, Rilke writes about loss and mortality, assuming the role of a sensitive, serious and uplifting guide through life's difficulties. He consoles a friend on the loss of her nephew, which she experienced like the loss of her own child; a mentor on the death of her dog; and an acquaintance struggling to cope with the end of a friendship.

The result is a profound vision of mourning and a meditation on the role of pain in our lives, as well as a soothing guide for how to get through it. Where things become truly difficult and unbearable, we find ourselves in a place already very close to its transformation...

Biografía del autor

(Praga 1875-Valmont, Suiza 1926) Es uno de los principales poetas en lengua alemana de la primera mitad del siglo XX. Sus obras más importantes son Elegías de Duino y Cartas a un joven poeta. Nació en Praga en 1875. Estudió literatura, historia del arte y filosofía en las universidades de Praga, Múnich y Berlín. En 1897, tuvo un apasionado romance con Lou Andreas-Salomé, una antigua conocida de Nietzsche, con quien viajó a Rusia. Tanto por el paisaje como por la gente, en ese viaje se convenció de que Dios estaba presente en todas las cosas. A partir de entonces, fue dejando el lirismo heredado, en parte, de los simbolistas franceses. Entre 1905 y 1906 fue secretario de Rodin, con quien aprendió a contemplar las obras de arte como esculturas y a hacer las poesías tan completas como si fueran esculturas. Vivió en Francia y Alemania hasta que se estableció definitivamente en Suiza. Viajó mucho por Europa y África. En su obra más tardía, la muerte aparece como una transformación de la vida en una realidad interior en la cual la vida y la muerte forman una unidad.





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