A Miscellany

A Miscellany

Cummings, E.E.

Editorial Liveright
Fecha de edición septiembre 2018 · Edición nº 1

Idioma inglés

EAN 9780871406538
384 páginas
Libro encuadernado en tapa dura


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P.V.P.  27,00 €

Sin ejemplares (se puede encargar)

Resumen del libro

A Miscellany, confined to a private edition for decades, sheds further light on the prodigious vision and imagination of the most inventive poet of the twentieth century: E.E. Cummings.
Formally fractured and yet gleefully alive and whole, E. E. Cummings's groundbreaking modernist poetry expanded the boundaries of language. In A Miscellany, originally released in a limited run in 1958, Cummings lent his delightfully original voice to a cluster of epigrams, a poem, three speeches from an unfinished play, and forty-nine essays most of them previously written for or published in magazines, anthologies, or art gallery catalogues. Seven years later, George J. Firmage editor of much of Cummings's work, including Complete Poems broadened the scope of this delightfully eclectic collection, adding seven more poems and essays, and many of Cummings's unpublished line drawings.

Together, these pieces paint a distinctive portrait of Cummings's eccentric, yet precise, genius. Like his poetry, Cummings's prose is lively; often witty, biting, and offbeat, he is an intelligent observer and critic of the modern. His essays explore everything from Cubism to the circus, equally quick to analyze his poetic contemporaries and satirize New York society. As Cummings wrote in his original foreword, A Miscellany contains a great deal of liveliness and nothing dead. This remains true today, more than fifty years after its original publication.

Biografía del autor

Edward Estlin Cummings es quizás, junto a Pound uno de los poetas norteamericanos de nuestro siglo que ha suscitado más polémicas. Sufrió las agresiones de una crítica que no acertaba a comprender su fuerza innovadora, pero gozó también -y sigue gozando- de una popularidad tanto más paradójica, cuanto que su obra arranca de un total antipopularismo. Nació en Cambridge (Massachusetts), en 1894, y murió en Madison (New-Hampshire), en 1962. La poesía de Cummings constituye un esfuerzo denodado por hallar la expresión íntima, demostrando al lector la difícil transferibilidad de la experiencia poética. Hubo quien le reprochó la falta de eso que ha venido a llamarse compromiso, así como la inamovilidad de su estilo. El primer reproche no es totalmente justo (aunque haya que reconocer que con nada estuvo comprometido en mayor grado que con la expresión). En cuanto a la fidelidad a sus propias fórmulas, ni puede olvidarse que inició su labor con una dosis de personalidad que otros, los más, sólo alcanzan a fuerza de ejercicio y de tiempo.





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